ויזה לארה"ב

צרו קשר ונשמח לעזור עם ויזה לארה"ב או בכל נושא אחר:

ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות קורצת לישראלים רבים שמבקשים למצוא בה תעסוקה מתגמלת, לפתוח בה עסקים משגשגים או פשוט לטייל לאורכה ולרוחבה וליהנות משכיות חמדה מגוונות (מההמולה הניו-יורקית דרך הגרנד קניון השגיב וכלה ברביצה נינוחה באחד מחופי לוס אנג'לס). אבל ארה"ב, על אף שהפכה למעצמה לא מעט הודות לגלי ההגירה שהגיעו אליה לאורך השנים, מקיימת מדיניות הגירה נוקשה למדי, גם ביחס לתיירים, ועל אף הידידות האמיצה בינה לבין ישראל, לא מעט ישראלים מוצאים עצמם נענים בשלילה בבואם לבקש ויזה לארה"ב. אזרחות אירופאית משפרת במידה משמעותית את סיכויי קבלת הוויזה הנחשקת, ולמעשה אם ברשותכם דרכון אירופאי של מדינות מסוימות אף תוכלו לוותר על ההליך הכרוך בהוצאת ויזה ופשוט להגיע לארה"ב!

דרכון אירופאי ותוכנית WVP

תוכנית VWP (Visa Waiver Program) היא תוכנית פטור מוויזה שמפעילה ארה"ב כחלק מהסדרים בינה לבין מדינות מסוימות ברחבי העולם. במסגרת תוכנית זו יכולים אזרחי אותן מדינות (למשל, בעלי אזרחות דנית) לקבל אישור נסיעה אלקטרוני (בשם ESTA), דרך האינטרנט, בעלות נמוכה למדי ומבלי הצורך להגיע לשגרירות האמריקאית ולעבור את המסלול המלא בדרך לוויזה הנכספת.

תוכנית זו מוגבלת למבקשים ויזת תייר או ויזת עסקים קצרת מועד, ואינה מיועדת למי שרוצה להגר לארה"ב על מנת לעבוד בה באופן קבוע. זמן השהייה שהיא מאפשרת הוא עד 90 יום, ברשות המבקש אותה חייב להיות כרטיס טיסה חזרה ותנאי נוסף הוא היעדר אי זכאות לוויזה בעברו.

התוכנית, כאמור, מוגבלת לבעלי אזרחות אירופאית ספציפית. המדינות שאזרחיהן מוזמנים לנצל אותה הן לוקסמבורג, סלובניה, סלובקיה, צ'כיה, יוון, גרמניה, אירלנד, צרפת, אוסטריה, פינלנד, פורטוגל, נורווגיה, שבדיה ושוויץ. אזרחות הונגרית או בריטית מקנות גם הן זכות להשתתף ב- VWP, וגם מי שהתמזל מזלו והוא בעל אזרחות של הנסיכויות מונקו, סן מרינו, אנדורה או ליכטנשטיין יכול להגיע לארה"ב ללא צורך בוויזה. אזרחי המדינות הבלטיות (ליטא, לטביה ואסטוניה) רשאים גם הם לנצל את הפטור מוויזה, אולם רק אם באמתחתם דרכון אלקטרוני (וכך בעלי דרכון מלטזי).

ויזת עבודה לארה"ב

ארה"ב היא אחד היעדים המבוקשים ביותר מבחינת המחפשים עבודה בחו"ל. על מנת לעבוד בארה"ב באופן חוקי יש צורך בוויזה מיוחדת, וליתר דיוק באחת מבין מספר סוגי ויזות, בהתאם לאופי העבודה (זמנית או קבועה וכו').

גם בעלי דרכון אירופאי חייבים בוויזת עבודה אם ברצונם ליהנות מתעסוקה בארה"ב באופן חוקי (ומעטים המעסיקים שיסתכנו ויציעו עבודה למי שאין באמתחתו ויזה שכזו). יחד עם זאת, סיכוייו של בעל דרכון אירופאי לקבל את הוויזה גבוהים מאלה של בעל דרכון ישראלי – שכן האיחוד האירופי הוא כוח כלכלי רב עוצמה, ומבחינת ארה"ב יש יתרונות רבים בהגעתם של אזרחי האיחוד לעבודה בארה"ב.

חשוב לדעת: השיקולים לקבלת בקשה לוויזת עבודה או לדחייתה משתנים מעת לעת, ובאופן כללי רשויות ההגירה של ארה"ב שומרות לעצמן את הזכות לדחות כל בקשה כמו גם לא לפרסם את מלוא השיקולים והקריטריונים – אולם באופן כללי אין ספק כי דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופאי יכול רק לפתוח דלתות, וברוב המקרים אכן עושה זאת.

בשל העמימות המכוונת של מדיניות אישור הוויזות, והשינויים התכופים, ייתכנו הבדלים בין סיכויי קבלת ויזת עבודה בין בעלי דרכון פולני לבין בעלי דרכון בריטי, למשל, או בין בעלי דרכון גרמני לבין בעלי דרכון רומני, אך בכל מקרה סיכוייהם יהיו טובים יותר מאלה של בעלי דרכון ישראלי בלבד, כך שאם אתם זכאים לדרכון אירופאי – כדאי מאוד להוציא אותו גם כשמטרה היא ויזה לארה"ב, ובפרט ויזת עבודה.