עבודה בחו"ל

צרו קשר ונשמח לעזור עם עבודה בחו"ל או בכל נושא אחר:

עבור ישראלים רבים, עבודה בחו"ל היא משאת נפש וקונספט שהם מוכנים להקריב עבורו לא מעט, ובפרט את היתרונות הרבים של חיים במקום מוכר (כלומר, ישראל), בקרבת בני משפחה ומכרים המספקים הן חיי חברה והן תמיכה בשעת הצורך. בניגוד לטיולים בחו"ל, שמשתרעים על פני כל הגלובוס כמעט, הרי שכשמדובר בעבודה בחו"ל, היעדים המבוקשים מצטמצמים קמעה ובפרט ישנו ביקוש ער לעבודה באירופה או עבודה בארה"ב, וכן לעבודה באוסטרליה (על אף המרחק העצום מארץ הקודש, ואולי דווקא בזכותו במקרים מסוימים) ועבודה בקנדה (על אף הטמפרטורות הנמוכות במיוחד בחורף).

לצד הקושי בוויתור על הרגלים רבים בעקבות מעבר מישראל לארצות הברית, קנדה, אוסטרליה או אחת ממדינות אירופה, ועוד בטרם המאמץ שיש להשקיע בהתאקלמות במשכן החדש (וכמובן במקום העבודה החדש), עומדת בפני הישראלים שחולמים על עבודה בחו"ל מכשלה משמעותית והיא ההכרח לקבל ויזה – ולא סתם ויזה, אלא ויזה המאפשרת עבודה בארה"ב או בכל מדינה אחרת אליה חפצים להגר.

דרכון אירופאי – יתרון משמעותי בדרך לוויזת עבודה

היחס כלפי מהגרי עבודה משתנה ממדינה למדינה, ועשוי להשתנות גם באותה מדינה עצמה מעת לעת. בנוסף, לכל מדינה ישנן העדפות לגבי אנשי מקצוע בתחומים מסוימים, אליהם היא מאירה פנים ואותם היא שמחה לקלוט בתחומה – אבל ישנו גם מכנה משותף רב חשיבות שרלוונטי לגבי עבודה בקנדה, אוסטרליה וארה"ב גם יחד: דרכון אירופאי (כלומר, דרכון של אחת המדינות החברות באיחוד האירופאי) הוא פיסת נייר שפותחת דלתות רבות ומקלה עד מאוד את תהליך קבלת אשרת העבודה הנחשקת. כמובן שגם למבקשים לעבוד באירופה דרכון אירופאי הוא יתרון אדיר.

חשוב להדגיש: גם בעלי דרכון אירופאי חייבים ויזת עבודה בארה"ב, וכך למשל מי שמצויד באזרחות לטבית לא בהכרח יקבל אישור עבודה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – אבל כאמור סיכוייו לקבל ויזה לארה"ב משתפרים פלאים.

באופן דומה, ישראלים המעוניינים בעבודה בקנדה, ויש באפשרותם להוציא דרכון אירופאי, טוב יעשו אם יממשו את האופציה – דרכון שכזה מרחיב את האזורים הגיאוגרפיים בהם ניתן למצוא עבודה במדינה השופעת כל טוב, וכן מגדיל משמעותית את התחומים בהם ניתן לחפש בה תעסוקה.

כשרוצים ויזה לאוסטרליה יש תועלת רבה באזרחות של אחת ממדינות גוש היורו אם אתם בני 18 עד שלושים. עבור בני גילאים אלה, מציעה ממשלת אוסטרליה תוכנית ספציפית הנקראת WHV והמאפשרת לצעירים בעלי דרכון אירופאי להגיע לאי הענקי ולעבוד בו (באופן חוקי, כמובן) במשך שנה שלמה. בני השלושים ומעלה שחשקה נפשם בעבודה באוסטרליה יצטרכו לעמוד בתנאי סף לא פשוטים, המבוססים על שיטה של צבירת ניקוד, ובשיטה זו דרכון אירופאי אינו מקנה ניקוד גבוה יותר ביחס לדרכון ישראלי.

עבודה באירופה לבעלי דרכון אירופאי

אחד המאפיינים של האיחוד האירופאי הוא האפשרות הניתנת לבעלי דרכון של כל אחת ממדינות האיחוד למצוא עבודה באירופה, בכל מדינה אחרת השייכת לאיחוד – וכך בעלי דרכון גרמני יכולים לעבוד בבלגיה, בעלי אזרחות סלובקית יכולים לעבודה באנגליה ובעלי דרכון פולני זכאים לעבודה חוקית בפינלנד.

האפשרות ליהנות מעבודה באירופה (כמו גם עבודה בארה"ב) בזכות אזרחות אירופאית מעודדת ישראלים רבים בשנים האחרונות למצוא שורשים במדינה אירופאית זו או אחרת (ובמיוחד פולין ורומניה) ובזכותם לזכות בדרכון הנחשק ודרכו ליהנות מעבודה בחו"ל באופן חוקי ומסודר.

אפשרויות העבודה בחו"ל הן רבות ומגוונות, כשלכל מדינה מאפיינים ייחודיים, יתרונות וחסרונות. כך למשל עבודה באוסטרליה מתאפיינת בשעות עבודה סבירות ובסביבה המקדשת את החיים הטובים, ארה"ב מאפשרת לחרוצים ולשאפתניים שבינינו להרוויח סכומי עתק ואילו עבודה בקנדה מקנה גישה נוחה לכמה מהנופים היפים והייחודיים בעולם.