אזרחות בולגרית

צרו קשר ונשמח לעזור עם אזרחות בולגרית או בכל נושא אחר:

מאז הצטרפותה של בולגריה לאיחוד האירופי, בראשית 2007, עלתה מאוד קרנה של אזרחות בולגרית, וישראלים רבים מנצלים שורשים משפחתיים במדינה הבלקנית לשם הוצאת אזרחות בולגרית.

חוק האזרחות הבולגרית

אזרחות בולגרית מוענקת בהתאם לכללים שנקבעו בחוק האזרחות הבולגרית. בין השנים 1948 ל-1950 עלו לישראל רבבות מיהודי בולגריה שבאו לתקוע יתד במדינה שזה עתה קמה – והם, ויחד איתם צאצאיהם, זכאים לאזרחות בולגרית. חשוב להדגיש שבולגריה מעניקה אזרחות רק למי שאחד מהוריו בחר לממש את זכותו ולהוציא אזרחות של המדינה – לדוגמה, אם סבא שלכם מצד אמא היה אזרח בולגריה, ואתם חפצים באזרחות בולגרית, ראשית כל עליכם לשכנע את אמא לפנות להוצאת אזרחות בולגרית.

אם אחד מהוריכם היה אזרח בולגרי והוא כבר אינו בין החיים, גם אז תוכלו להגיש בקשה לאזרחות בולגרית. בכל מקרה, יש לצרף לבקשה תעודת יושר מהמשטרה, אישורים רפואיים, מסמכים רלוונטיים ממשרד הפנים וכמובן הוכחות בדבר הקשר המשפחתי ביניכם לבין האזרחים הבולגריים שבזכותם גם אתם תגיעו לדרכון אירופאי נכסף. את כל הניירת יש לתרגם לבולגרית, ולהגיש לשגרירות בולגריה בישראל השוכנת ברח' דה וינצ'י בתל-אביב (אזור הקריה).

כדאי לקחת בחשבון שהוצאת אזרחות בולגרית, ובעקבותיה הדרכון המיוחל שפותח שערים רבים באירופה, עלולה להימשך חודשים לא מעטים. היעזרות בעורך-דין שהוצאת דרכון בולגרי היא תחום מומחיותו עשויה לקצר משמעותית את תקופת ההמתנה ולהוביל אתכם ללימודים בחו"ל או עבודה באירופה בהקדם. בכל מקרה, לאחר קבלת אזרחות בולגרית יש להמתין פרק זמן מסוים נוסף לקבלת הדרכון של מדינה זו, שניתן לכל מי שבאמתחתו אזרחות.

דרכון בולגרי – למה זה כדאי?

רמתן הגבוהה של אוניברסיטאות אירופאיות רבות, בכל תחומי הלימוד, והעובדה כי שכר הלימוד בהן לאזרחי האיחוד האירופי נמוך למדי (לצד ההטבות המופלגות המוענקות לסטודנטים בחלק ממדינות אירופה), הופכות את הלימודים באירופה לדרך נהדרת לרכוש השכלה גבוהה ובמקביל ליהנות מאיכות חיים של ממש.

כך, למשל, תוכלו באמצעות דרכון בולגרי ליהנות משכר לימוד מופחת בלימודי רפואה בהונגריה (שתנאי הקבלה בה קלים יחסית) או באיטליה, וכך גם בלימודי וטרינריה או רוקחות במדינות אלה. דרכון שכזה יסייע רבות גם למי שבוחר ללמוד בברלין (על פי ההערכות ישנם כמה אלפי סטודנטים ישראלים בעיר זו ובגרמניה בכלל), בלונדון, בפאריז ובעצם כמעט בכל מקום באירופה. בפרט מאפשר דרכון בולגרי לנוע בקלות ברחבי אירופה ולעבור בין מדינות האיחוד האירופי ללא עיכוב בתחנות הגבול.

מבחינת אפשרויות תעסוקה, הוצאת דרכון בולגרי מסייעת אף היא לקבלת היתר עבודה בחלק גדול ממדינות אירופה. אזרחות ודרכון בולגריים אינם מחייבים כמובן עבודה בבולגריה עצמה – אולם ברוב המקרים למי שקיבל אזרחות שכזו יש זיקה לרפובליקה הבלקנית השוכנת לחופי הים השחור, סביר להניח כי התרבות הבולגרית וכן המטבח הבלקני קרובים לליבו, מנהגי המקום מוכרים לו וייתכן אף כי השפה הבולגרית שגורה בפיו. כל אלה עשויים לסייע לו להתאקלם בקלות ובמהירות בבולגריה, וליהנות מהצמיחה ומההזדמנויות הרבות שמציעה המדינה שהשתחררה מלפיתתה של ברית המועצות. בבולגריה כבר חיים ופועלים לא מעט ישראלים העושים בה חיל.

לצד האפשרות להרוויח סכומי כסף גבוהים, מציעה בולגריה גם אתרי תיירות מהנים, מרצועת חופי הים הפופולאריים במזרח (וארנה, בורגס וכו') ועד אתרי סקי פופולאריים לא פחות במערב (ובפרט בנסקו ובורובץ).

אגב, בניגוד לאזרחות איטלקית, גרמנית, הולנדית, אנגלית, אירית וכן אזרחות של מדינות סקנדינביה השונות וכן מדינות נוספות באירופה ובאסיה, אזרחות בולגרית אינה מקנה יתרון מבחינת עבודה באוסטרליה, במסגרת התוכנית המיועדת לצעירים בני 18 עד שלושים.