הגירה לאירופה

צרו קשר ונשמח לעזור עם הגירה לאירופה או בכל נושא אחר:

מידע על תהליך ההתאזרחות באירופההפיכתו של העולם לכפר גלובלי, הניידות ההולכת וגוברת של בני האדם והקשיים המאפיינים את החיים בישראל (קושי בטחוני, קושי כלכלי וכו') מביאים לכך שיותר ויותר ישראלים מבקשים להגר לאירופה. אם בעבר תהליך שכזה היה מלווה בקריאות גנאי ("נפולת של נמושות", כינה בשנת 1976 ראש הממשלה יצחק רבין את הישראלים שבחרו לנסות מזלם מחוץ לגבולות הארץ וחיפשו עבודה בחו"ל), הרי שכיום מדובר במעבר טבעי – כשם שיש מי שעובר מהפריפריה למרכז כדי להגדיל את סיכוייו למצוא עבודה מתגמלת, וכשם שיש מי ששם מאחוריו את תל אביב ושם פעמיו לגליל על מנת ליהנות מאיכות חיים, כך יש מי שעולה על מטוס בנתב"ג ונוחת באחת המדינות האירופאיות כדי לשדרג את איכות חייו.

האיחוד האירופי

27 ממדינות אירופה חברו להן יחד כדי ליצור ישות בעלת יתרונות כלכליים ואחרים, תוך כדי שכל אחת מהמדינות שומרת במקביל גם על מספר סממנים ייחודיים לה ועל אופי אינדיבידואלי. החבירה של כל אותן מדינות לשוק כלכלי משותף, ובכלל זה שוק עבודה גדול ומשוכלל, הופכת את האיחוד האירופי לכוח רב עוצמה שאוכלוסייתו הכוללת מונה למעלה מחצי מיליארד איש.

שיתוף הפעולה המשתרע מפורטוגל וספרד שבמערב ועד יוון, רומניה ובולגריה במזרח, מאפשר גם לישראלים רבים להגר לאירופה – ובפרט אם יש באמתחתם דרכון אירופאי של אחת ממדינות האיחוד. הצטרפותן של רומניה, פולין, בולגריה ומדינות מזרח אירופאיות אחרות לאיחוד האירופי (במהלך העשור הראשון של המאה ה-21, לאחר שהשתחררו מכבלי הקומוניזם וגיבשו לעצמן שווקים כלכליים מודרניים, חופשיים ותחרותיים) הקלה במיוחד על ההגירה לאירופה, שכן לישראלים רבים זכאות לאזרחות רומנית, פולנית וכו', ואזרחות אירופאית זו פותחת עבורם שער גם למדינות אחרות ביבשת.

סוגי אשרות המשמשות להגירה לאירופה

ישראלים המגיעים לאירופה לתקופה קצובה מראש של מספר חודשים בלבד עומדים בפני מכשולים חוקיים ובירוקרטים מועטים יחסית, אולם רילוקיישן לטווח ארוך יותר הוא הליך מסובך יותר. ישנן מספר דרכים לבצע את המעבר, ובכל אחת מהן דרכון אירופאי מקל על התהליך ומזרז אותו.

דרך אחת היא עבודה באירופה במסגרת תאגיד בינלאומי גדול שהיה המעסיק גם בישראל – בכלכלה העולמית של ימינו ישנן שלל חברות ענק שכאלה, ומי שמגיע לעבוד באחת מהן בארץ יוכל תוך מספר שנים להתקדם ולבקש רילוקיישן לאירופה. גם במקרה כזה יש כמובן צורך בוויזה למדינת היעד, ובעיקרון לא צפויות בעיות בהנפקתה, אולם דרכון פולני, רומני וכו' הוא בהחלט יתרון גם במקרה שכזה.

דרך אחרת המאפשרת הגירה לאירופה (לחלק מהמדינות) היא איחוד משפחות. מדינות מסוימות מאפשרות לבני המשפחה של מי שכבר עובד בהן להצטרף אליו, אולם ויזה שכזו לא בהכרח מאפשרת גם עבודה באותה מדינה, וחשוב לברר זאת מראש כמובן. דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופאי מסייע לקבל גם אישור עבודה.

אופציה פופולארית במיוחד היא לימודים בחו"ל. באירופה נמצאות כמה מהטובות באוניברסיטאות העולם, וברוב המדינות של האיחוד זוכים הסטודנטים להטבות רבות ולתנאי מחיה נוחים במיוחד המאפשרים להם להתרכז בלימודיהם. לימודים באירופה משמשים בדרך כלל גם כחממה המאפשרת התאקלמות נוחה במיוחד במדינה שבה לומדים והמשך חיים נוחים ונעימים בה – אזרחות אירופאית מאפשרת עבודה כבר תוך כדי הלימודים (בלעדיה בדרך כלל ניתנת אשרת עבודה מצומצמת, המגבילה את מספר שעות העבודה השבועיות).

דרכון בולגרי, רומני, פולני או של כל אחת מ-24 המדינות האחרות החברות באיחוד האירופאי (שככל הנראה יצטרפו אליו בשנים הקרובות מדינות נוספות) מקל מאוד לא רק על ההגירה לאירופה עצמה, אלא גם על התנועה בה – והרי אחד היתרונות הגדולים של עבודה בבלגיה למשל, היא האפשרות לטייל בכל רחבי היבשת.