רכישת דירה להשקעה בחו"ל

צרו קשר ונשמח לעזור עם רכישת דירה להשקעה בחו"ל או בכל נושא אחר:

בשני העשורים האחרונים מחירי הנדל"ן בישראל עולים בהתמדה – ולא נראה שזה ייפסק בקרוב. שהרי מדינה היא יותר ממקום שבו אנשים חיים, יותר ויותר אנשים רוצים להיכנס ולרכוש נכס במדינות עם שוק נדל”ן מניב ולא בהכרח לגור באותה מדינה.

באופן דומה גם באפשרותכם לגוון את אפיקי ההשקעה שלכם, תוך ניצול הזדמנויות להשקעות בחו"ל. משקיעים יכולים למצוא נכסים להשקעה בעצמם ולרכוש אותם בעצמם. עם זאת, הם לא חפים מהסיכונים הקיימים בתחום במיוחד כאשר הם מגיעים עם חוסר ניסיון בבירוקרטיה באותן מדינות, מה שמקשה על ההשקעה. בעוד שעורכי דין נדרשים לייעוץ משפטי בעסקאות מקומיות, למשרדי עורכי דין בינלאומיים רבים יש ניסיון בסיוע גם בעסקאות בחו"ל.

מחירי הדירות בישראל נמצאים במגמת עלייה לאחרונה, חוסר הוודאות ומה שהממשלה עושה גרם לישראלים להשקיע בנדל"ן זר ולפנות לאפיק של רכישת דירה בחו”ל. עבור רוב המשקיעים, עליות המחירים בישראל קשות מכדי לשאת. לכן, ככל שהדירות בארץ מתייקרות, אנו רואים יותר ויותר הצעות לנדל"ן בחו"ל.

בחירת הלוקיישן עבור רכישת דירה

אחד הדברים הראשונים והחשובים ביותר שיש לדעת הוא היכן אתה רוצה לעשות את עסקת הנכס שלך. לדוגמה – מדינות כגון: גרמניה, ארה"ב או הונגריה, בהן לפחות לפי כל הפרסומים, מובטח לכם החזר גבוה על ההשקעה. נסו לדמיין מצב בו אתם מעוניינים להשקיע בנכס בישראל מבלי לדעת דבר על העיר בה אתם רוצים להשקיע. נקודות חשובות כמו היכן ממוקמת העיר במפה, שיעורי גידול האוכלוסייה, כמה קרקעות זמינות וכדומה. האם הייתם עושים את אותה השקעה בתל אביב ובדימונה? כנראה שלא. קל להיסחף עם השקעות, אז בצע את המחקר שלך כדי שתוכל להיות בטוח שאתה נוקט בצעדים הנכונים.

אם אתה אזרח אירופאי, אולי כדאי לך לקנות דירה באירופה. זה כבר לא רק לנופשים – יש כל מיני סיבות שבגללן אולי תרצה דירה מעבר לים. ישראלים בעלי אזרחות אירופאית יכולים לקנות נכס בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי ולקבל שלל הטבות.

בכנות, יש הרבה סיבות טובות לקנות נכס באירופה אם יש לך אזרחות אירופאית. אלא אם כן אתה באמת רוצה לחיות באמריקה או בסין, אירופה היא מקום נהדר!

הסיבה העיקרית היא שמדובר בשקעה נבונה שאינה גובה מכם סכומים גבוהים, כפי שתצטרכו לשלם אם תרכשו דירה בישראל. זה גם דבר חיובי עבור התושבים המקומיים באותם המדינות אשר ישמחו למכור לכם. כדאי לדבר עם עורך דין מקרקעין לפני שחושבים על רכישת דירה באירופה. לצורך כך תוכלו לחפש בגוגל "עורך דין רכישת דירה", או "עורך דין לקניית דירה". כדאי לשאול על תהליך האזרחות וגם על דברים אחרים – כמו השלכות מס, למשל. יתכן שדרך זו תקדם אתכם משמעותית לעסקה של רכישת דירה להשקעה בחו"ל.

בית פרטי להשקעה – כדאי להיעזר בעו"ד בתהליך רכישת הדירה

מה עוד כדאי לקחת בחשבון בעת רכישת נכס באירופה?

אם ניקח את ישראל כדוגמה אז אחד השיקולים של המשקיעים הוא המרחק הפיזי בין מקום מגוריהם למקום בו נמצא הנכס שלהם. שקול עד כמה רחוקה ההשקעה שלך כשאתה נע בים מדינות. לדוגמה, אם לוקח 5 שעות להגיע לנכס שאתה רוצה לקנות, אז יותר מיום אחד מזמנך יוקדש כל פעם כדי לבקר בנכס. אני יודע שאתה רוצה שזה יהיה כמה שיותר מהר. לא תמיד אתה יכול לטוס בסופי שבוע, אבל אם זה מקרה חירום, ייתכן שיהיה עליך פשוט לקום ולטוס.

אתה יכול לקבל החזר גדול על ההשקעה שלך כאשר אתה קונה נכס בחו"ל

למרות שקיימים גם חסרונות להשקעה בנדל"ן זר, ראוי להזכיר כי היא עדיין השקעה משתלמת. השקעה בנכס נחשבת בדרך כלל לסוג ההשקעה הבטוחה ביותר, שכן באמצעותה מקבלים נכס שיחזיר את ההשקעה בוודאות גדולה מאוד. יתרון נוסף של השקעה בדירה הוא שניתן לקבל החזר גדול על ההשקעה במהירות (במכירת דירה מיד שנייה בד”כ מקבלים תשואה מיידית, במקרה של דירה מקבלן לרוב לוקח מספר שנים להפיק רווח).

כל הנקודות הללו יחד הופכות את ההשקעה בישראל להשקעה מאוד אטרקטיבית, וזה עוד יותר עבור אנשים עשירים ובעלי ממון. החיסרון היחיד הוא מחירי הנדל"ן הגבוהים. האדם הממוצע בישראל בדרך כלל לא יכול להרשות לעצמו להשקיע הון בנדל"ן כי הוא מתקשה, חוסך, לוקח הלוואות לרכישת דירתו הפרטית.